iNi pEnGiKuT

Tuesday, January 15, 2013

-Listen...Listenn...Listennn...-

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Listenn...listennn....listennnn... hah..korang yang tak tahu duk nape la aku duk galak sangat or excited sangat dengan word 'listen' tu kan.... sebabnye gara-gara pesbuk la..aku terjerumus dengan word 'listen' ni...



Yang menjadi tulisan hangat pasal word ni adalah mengenai satu video di youtube tentang satu peristiwa di sebuah universiti utara tanah air...sebab perkataan ni diulang berkali-kali dalam video tersebut telah menjadi trademark dalam setiap post di pesbuk...amacam gempak tak...? Dengan satu perkataan yang diulang-ulang terus menjadi trend di pesbuk.. hihihihi...

Ok..kisah sebenarnya adalah sangat serius...bagi aku tak lah serius sangat.. tapi benda ni jadi serius bila ada pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab (sama ada parti memerintah atau pembangkang) dengan niat untuk mempolitikkan isu berkenaan..

Sampai aku baca list of komen kat pesbuk..ada yang suruh jangan duduk Malaysia laaa... Yang satu lagi tulis itu..ada yang tulis ini...so bagi aku yang atas pagar dan memihak pada yang nas dan betul beserta bukti...aku fikir benda ni x patut dipolitikkan sebab tempat terjadinya peristiwa ni adalah di universiti...tempat yg x sepatutnya dilibatkan kisah-kisah macam ni..lebih-lebih lagi bila isu macam ni dijadikan modal politik pihak tertentu..

Lagi satu kepada penyokong-penyokong video tersebut senang kata peng'komen' yang duk galak hentam orang tu back up orang ni...aku punya komen simple jer...kalau komen siap maki-maki..cuba nilai diri tu balik...sempurna ke kita? Baik ke kita? Cuba bagi komen yang bernas ni tidak...ada ke komen orang tu guna bahasa inggeris dia kata tak Malaysia and terus hentam kata tak layak duk Malaysia..

Elloo..kamon la...be matured...komen tu biar menjadi buah fikiran untuk pembaca lain menilai komen anda...suapaya orang lain dapat meneruskan memberi komen yang menjana minda..ni tidak..sorang start komen maki-maki...yang kedua baca maki orang yang maki tadi..pastu orang lain baca maki lagi..akhirnya...dapat dosa berantai sebab memaki jer...



So kesimpulannya...kalau nak komen tu..biarlah berhemah...tunjukkan yang kita ni berilmu dan ada akal fikiran...kalau kita tak buat macam tu..maka samalah teruknya kita dengan orang yang teruk...

Tu je la komen aku pasal kes video listen..listen..listen...

p/s: blom tengok lagi? Just search kat youtube..kompom jumpa...
p/s1: listen...listenn...listennn...




0 comments:

Post a Comment

iNi Si Pengomen

Protected by Copyscape Duplicate Content Detection Tool