iNi pEnGiKuT

Monday, January 14, 2013

-Lagenda Merlin-

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hah! Sejak ada 'semakpong' ni makin galak aku meng'update' blog aku ni... Al-maklum lah..blog dunia sempit...hehehehe

Ok..topik sempit kita malam ni ialah... Apa cerita series kegemaran korang? Bagi aku terus terang aku cakap aku minat gegile nengok series MERLIN.. memandangkan malam ni malam terakhir episode Merlin which are Episode 12 dan 13...tu yang duk ada idea nak meng'post' pasal Merlin ni....heeee and sebab ada 'semakpong' ni memudahkan lagi kerja aku dalan soal update meng'update'...hehehehehe itulah teknologi kan...


Ok back to story...untuk dijadikan cerita...aku x minat pun series Merlin ni..aku start minat bila kawan aku (kredit to syazwan azman)..budak rumah masa aku study dulu duk galak download cerita Merlin Seoson 2...aku pun secara tak sengaja ter'join' la tengok Merlin ni...sekali tengok satu episod terus terlekat daaaaaa....

Apa lagi..sejak hari tu terus aku duk cari Merlin Season 1...layan la citer ni daripada mula sampai la ni dah Season 5..and dari Season 1 sampai la Season 5 aku ada koleksinya... that's why la setiap hujung tahun....hujung tahun taw...aku akan tunggu episode Merlin ni untuk publish kat Britain then aku akan follow up dekat stream download mana-mana yang aku leh layan terus...

Permulaan watak Morgana adalah seorang puteri yang baik..

Kiranya aku memang tahu lah mana asal sumenye Morgana tu..Gwen jadi permaisuri... Arthur lagi... yang paling penting watak utamanya Merlin...so siapa yang baru mula layan Merlin Season 5 mesti tertanya Modred tu siapa kan...Modred ni pernah muncul dalam salah satu Season Merlin...tak silap aku masa bapak Arthur ada iaitu Uther...tapi masa tu Modred muncul dalan watak kanak-kanak...dan Merlin disuruh bunuh si Modred oleh naga...sebab naga tu kata Modred akan bawa bencana dalam kehidupan Merlin...so far dalam season 5 ni Modred dewasa belum tunjuk yang dia akan susahkan Merlin...tapi Merlin selalu aware tentang perlakuan Modred...

Amacam gempak tak....?????? Hehehehehhe...tu baru sikit...kalau aku cerita daripada mula sampai akhir...mahu jadi entri bersiri kat sini...kikikikiki...

So yang ada kat tv tu especially TV3 atau yang follow dekat Diva channel sume dah lewat 3 4 minggu episode nya...so malam ni episode final untuk Season 5..haruslah terpacak depan tv untuk tengok....so marilah layan...siapa yang nak koleksi Merlin ni..leh la pm aku...SELAMAT MELAYAN...

p/s: aku pun peminat tegar Cronicles of Narnia...x sabar nak tunggu sambungan ke 4..katanya menceritakan asal usul witch tu ngan mana datangnya wardrobe and mana datangnya Narnia tu...


0 comments:

Post a Comment

iNi Si Pengomen

Protected by Copyscape Duplicate Content Detection Tool