iNi pEnGiKuT

Friday, January 11, 2013

-Cuti Sakit-

Asslamualaikum dan salam sejahtera..

Saje je nak testing guna note...hehehehhe.. sebab dh lama sangat x tengok blog ni...

Hurmmmm lama x tengok sebab line tenet dh x de actually... bukan sebab xbayar yer...tp sebab setiap bulan asik x guna...so daripada bayar meng'khinzir' buta jer..elok lah aku potong ajer 'berokbeng' tu kan...

And now sejak bergelar pengguna 'semakpong' ni...memang diharuskan lah menghapdate...sbenarnya aku banyak cerita nak dikongsi..bukan kepada hal peribadi...tetapi apa yang boleh dijadikan perkongsian idea  dan pendapat... Aku maybe la akan masukkan hal-hal peribadi sikit...since this blog created for that purposes...

Ok masuk kepada cerita setakat hari ni...setelah hampir 2 bulan lebih x update...hehehehehe Bukan apa...just got buzy with new job...as mentioned before..memang aku kerja di Kansai Paint...company yg mmg aku aim nak masuk sejak abis grade 2010...tp rezeki x tertulis masa tu...so la ni alhamdulillah rezeki tertulis untuk menimba pengalaman di situ... Lagi pn aku amik Chemical Engineering...so kilang2 kimia mcm ni la tempat untuk menggunakan ilmu yg dipelajari...



Ada org tanya kenapa x keje company yg kerja ada projek-projek..outstation... Jawapan aku sebnarnya ada dlm blog lama aku (sape yg dl follow aku dlm blog lama laaa...blog tu aku dh delete..sebab tu ada blog baru ni)....

Meh la aku bg jawapan simple jer...sebab masa aku praktikal aku involve dlm company projek2 ni...lepas aku rasa yg diri mmg xd life langsung keje mcm tu...so aku decide untuk explore manufacturing field..and alhamdulilllah...ketemu jua yg sesuai...sebab diri aku rasalebih teratur dan ada masa untuk diri sendiri, keluarga dan rakan-rakan....

Orang kata...muda lagi beb..bujan x kawin leh la enjoy keje kow-kow punyeee.... hahahahatu lu babe...not gua...setiap org ada pendapat masing-masing kan...so tepuk dada tanya hati..tanya selera...

Banyak pulak aku rasa aku membebel ni....kan aku ckp nk try post guna note ni...so terima je la bebelan jari-jemari menaip setiap patah perkataan ni yer..heee sebab medium aku nak post lepas ni adalah more guna note ni...lg pn dh 2hari ak mc..sbb terlalu 'bekrja' tanpa menghiraukan kesihatan badan...huhuhuhu bukan nak riak...tp secara jujurnya last time aku amik cuti panjang adalah raya tahun lepas (August 2012)...lepas tu mana ada amik cuti..cuti sume cuti umum tu la cuti aku....memang patut la mc kan...nk amik AL sebab x confirm lagi xd la diperuntukkan cuti tahun kan...

Sekian sudah la coretan aku...org pn selalu kata (asik org kata je kan) keje engineer pn minat menulis gak ke?... Jawab aku...it's a passion...selit sikit la cerita dulu-dulu....dulu aku blogger...follower dh 300++++....tp sebab dh lama gile aku tinggal blog tu..no entry..no story...so ak mmg la suka menulis blog sejak 3rd year universiti lg...so proudly to annouce to me....WELCOME TO BLOG WORLD....again~..hahahahaha...

Ok...sekian la coretan yg xde banyak sangat info to share about....selamat reading...

p/s: kepada my idol singer Dato' Siti Nurhaliza...hepi bufday ke 34...
p/s: melayan lagu-lagu di HOTFM sambil baca paper...





0 comments:

Post a Comment

iNi Si Pengomen

Protected by Copyscape Duplicate Content Detection Tool